Mina 3 dagar med kortison-dropp

Jag fick en broschyr om MS i tisdags. Och nu när jag läser den inser jag vad det är jag gått igenom de 3 senaste dagarna. Jag fick kortison genom dropp onsdag-fredag. 3-4 timmar per tillfälle. Det ges när man är i akut behov av behandling. Meningen var att försöka få ner inflammationerna. Vi håller tummarna!
 
Onsdag 21/10: Dag 1
Det mesta gick bra. Det enda som var jobbigt var precis när sköterskan hade satt in kanylen i armvecket. Då blev jag yr, illamående och blek. Dessutom försämrades hörseln. Blodtrycket sjönk, men kom snart upp igen. Jag är inte rädd för varken nålar eller blod, men förmodligen blev det helt enkelt bara för mycket plötsligt.
Fönsterplats, naturligtvis!
 
Torsdag 22/10: Dag 2
Den här dagen gick något bättre. Jag hade fått bedövningsplåster till armvecket för att underlätta. Jag fick dessutom besök av en god vän, som tog med sig lunch och en goodiebag. Tusen tack! Vanliga biverkningar med kortison-dropp är metallsmak i munnen och rodnad i ansiktet.
Igen, fönsterplats!
 
Fredag 23/10: Dag 3
Den här gången gick det både fort och bra. Jag fick droppet på 3 timmar istället för 4. Sköterskan som tog hand om mig var fantastisk!
Fönsterplats. Den här gången med tjusig soluppgång.
 
 
Jag vill passa på att tacka alla för allt stöd! Tack för den fina blombuketten! Tack för alla kort och allt gottis!
 
Anna-Karin
 

Kommentera här: