Det kom nog plötsligt för oss alla

Med det här inlägget vill jag berätta för alla vad som händer i mitt liv just nu.
 
Den 6 oktober åkte jag på något fuffens med mitt vänstra öga. Jag fick ett svullet ögonlock och inom 4 dagar hade även synen försämrats. Det blev en tur till akuten för att träffa en ögonläkare. Jag fick antibiotika, men det hjälpte inte.
 
Den 13 oktober fick jag komma till ögonmottagningen, där man misstänkte synnervs-inflammation. Senare samma dag blev det även ett besök på magnetröntgen. Nästa dag kom ett samtal från ögonläkaren som nämnde "flera signalförändringar i hjärnan".
 
I dag, den 20 oktober, var jag på medicinmottagningen och lämnade både blodprov och ryggmärgsprov. Jag fick även träffa en läkare som berättade att det är 95 % säkert att jag fått MS (multipel skleros). Analysen på ryggmärgsprovet som kommer om cirka 14 dagar kommer förmodligen att bekräfta detta. Då kommer vi även att diskutera behandling.
 
För att få bukt på pågående inflammationer kommer jag att få kortison-dropp på sjukhuset i 3 dagar, med start i morgon.
 
I dagsläget vet jag inte hur jag känner inför detta, just för att jag inte vet så mycket. Men jag har läkarens ord i tankarna "Det här är långt ifrån det värsta magnetröntgenbilderna kunde ha visat".
 
 
 
Anna-Karin

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Åh Anna-Karin! Du har varit saknad i skolan, våra tankar är med dig och om vi kan hjälpa dig på något sätt så säg till! /Madde

Kommentera här: