5 promenader i veckan

Jag strävar alltid efter att leva ett så sunt och hälsosamt liv som möjligt. Jag älskar att hålla på med kost och motion. Som jag nämnde tidigare gick jag upp cirka 30 kilogram när jag var gravid med Loke. Hittills har jag tappat cirka 20 av dem och nu är bara cirka 10-12 kilogram kvar. Jag har hoppat på en grej jag kallar "5 promenader i veckan". Precis som det låter ska jag ut på minst fem raska promenader, på minst 30 minuter, varje vecka. Vad gäller kosten har jag egentligen inte så mycket att ändra på, i och med att jag redan äter ordentligt. Jag loggar mina promenader via en app som heter Runkeeper, vilket gör att jag inte kan fuska. Det som motiverar mig att komma i form är först och främst att jag själv kommer att må mitt bästa då. Och let's face it, ju bättre du mår desto trevligare är du att vara med. Men det finns en annan motivation, och det är Loke. För när han börjar springa, då lär jag få springa. Jag vill orka göra allt med honom utan att bli trött och utmattad. Därför tror jag att om jag är i form fysiskt så orkar jag mer både fysiskt och mentalt. Heja mig!
 

Kommentera här: