Från chock till reaktion

Det är ungefär en och en halv månad sedan jag fick beskedet om MS. Till en början hamnade jag som i chock. Jag ville inte riktigt ta till mig informationen. Först nu börjar jag reagera så smått. Känslorna byter av varandra. Ibland är jag arg. Ibland känns det orättvist. Ibland är jag ledsen. Ibland är jag orolig. Och oftast låtsas jag vara glad. 

På fredag har jag ätit medicin i två veckor. Jag mår väl inte speciellt bra, men jag kan nog heller inte påstå att jag mår dåligt. Jag tror jag tappat bort nånstans hur det ska kännas att vara frisk. Därför undviker jag att känna efter.

Jag vet att vi alla redan lever i ovisshet. Vi vet inte vad som ska hända härnäst. Men plötsligt blev det så tydligt för mig. Jag har blivit rädd för att blicka framåt och drömma om framtiden. 



Kommentarer:

1 Alex:

skriven

Du är stark! Och jag älskar dig, min vän! <3

Kommentera här: